První den soustředění byl zaměřen na vzájemné seznámení účastníků a budování bezpečného prostředí, které podporovalo otevřenou a respektující komunikaci. Pomocí interaktivních technik byly děti propojeny a seznámeny s ostatními účastníky, čímž došlo k vytvoření silné komunity, která byla základem pro následnou spolupráci. Dále probíhal workshop, který se věnoval tradičním romským uměleckým a kulturním praktikám, což poskytlo dětem cenný pohled na historický a kulturní kontext těchto činností. V průběhu druhého a třetího dne následoval trénink dovedností v oblastech tance, zpěvu a hudby. Trénink byl veden zkušenými lektory, kteří dětem před samotnou výukou vysvětlili původ a historii každé vybrané aktivity. Tímto způsobem se dětem dostalo hlubšího porozumění nejen praktickým dovednostem, ale také kulturnímu významu těchto činností. Třetí den večer měly děti možnost vystoupit před publikem, což byl důležitý moment pro praktické vyzkoušení si vystupování. Na vystoupení se mohli přijít podívat rodinní příslušníci a přátelé, čímž děti zažily podporu a uznání svých výkonů. Tato zkušenost přispěla k posílení jejich sebevědomí a odvahy vystupovat před publikem. Čtvrtý den soustředění byl věnován reflexi a zpětné vazbě, kde byly děti motivovány k dalšímu rozvoji. Probíhala diskuze o možnostech pokračování v jejich uměleckém směřování, včetně zapojení do celorepublikové soutěže Talent, která je vysoce profesionální a medializovaná. V porotě soutěže zasedají významné osobnosti, což představuje pro děti nejen motivaci, ale i příležitost ukázat své dovednosti na široké veřejnosti. Pobytu se účastnilo 15 dětí z Ústeckého kraje.